Dr. Öğr. Üyesi
Doktor Öğretim Üyesi Türker Toker, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü'nde görev yapmaktadır. Eğitim hayatına, 2008-2010 yıllarında University of Denver'da "Cognitive diagnostic assessment of timss-2007 mathematics achievement items for 8th graders in Turkey" başlıklı yüksek lisans teziyle devam etmiş, ardından 2010-2016 yıllarında aynı üniversitede "A comparison of latent class analysis and the mixture rasch model: A cross-cultural comparison of 8th grade mathematics achievement in the fourth international mathematics and science study (TIMSS-2011)" konulu doktorasını tamamlamıştır.
Toker, 2020 ve 2023 yılları arasında lisans, yüksek lisans ve doktora seviyelerinde birçok derse imza atmıştır. Bunlar arasında "Eğitim İstatistiği", "Nitel ve Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri", "Bilimsel Araştırma Yöntemleri" ve "Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme" gibi dersler bulunmaktadır. Akademik yayınlarına bakıldığında, 2023'te "A Mixture Rasch Model Analysis of Data from a Survey of Novice Teacher Core Competencies" ve "Assessment of basic competencies in adults: Item pool validity and reliability study" başlıklı çalışmaları ile International Journal of Contemporary Educational Research ve International Journal of Curriculum and Instruction dergilerinde makaleleri yayınlanmıştır.