Çocuklarda duyu uyaran eksikliği, çevresel uyaranlara karşı duyarlılığın azalması veya uyaranların yetersiz algılanması durumudur. Bu durum, duyu alma süreçlerindeki bozukluklar nedeniyle ortaya çıkabilir ve özel eğitim alanında dikkate alınması gereken bir konudur. Duyu uyaran eksikliği, çocukların dikkat, davranış ve öğrenme süreçlerini etkileyebilir. Örneğin, çocuklar sesleri, dokunuşları, kokuları veya ışığı normalden daha az veya çok yoğun bir şekilde algılayabilirler. Duyu uyaran eksikliği olan çocuklar, uyaranları etkin bir şekilde işleyemeyebilir ve çevresel uyaranlara karşı duyarsız veya aşırı duyarlı olabilirler. Bu nedenle, öğretmenler ve eğitimciler, çocuklarda duyu uyaran eksikliğini fark ederek uygun destekleyici önlemler almalı ve eğitim programlarını buna göre düzenlemelidir.